V neděli před polednem se na programu ČT4 vysílal vůbec poprvé závod Světového poháru ve skikrosu. Fanoušci tak mohli sledovat výkon dvojnásobného mistra světa Tomáše Krause z francouzského střediska Les Contamines.
Prostředky na práva zajistila stavební spořitelna – jeden z nových partnerů českého závodníka – a prostřednictvím sponzorského daru potom mohla Česká televize přenos zakoupit. "Kvůli narůstající ceně vysílacích práv jsou pro televizní stanice stále nákladnější. Vytipovali jsme sportovní přenosy, které jsme chtěli přinést českým divákům a televize je mohla financovat díky sponzoringu," říká David Trávníček z agentury Sport Invest, která Krause zastupuje.
Historicky první český skikrosař na olympijských hrách sice v porovnání s minulými lety neprožívá tolik povedenou sezonu (v průběžném pořadí Světového poháru je osmý), ale před jejím začátkem získal hned tři nové partnery. Ti mohli být spokojení, že Krausovo vystoupení zasáhlo širší publikum než obvykle.
Tenisté potěšili nejen fanoušky
V nedávné době se díky sponzorským příspěvkům objevily v programu ČT4 také dvě další významné události. Hned na začátku roku šlo sledovat tenisové přenosy z Hopmanova poháru, na kterém zvítězil český pár Tomáš Berdych a Petra Kvitová. Jak k tomu došlo? "Diskusí mezi Českou sportovní a Českou televizí, která si Hopmanův pohár nemohla dovolit. Proto jsme se rozhodli finančně podílet na nákupu práv," říká Karel Tejkal ze společnosti Česká sportovní, která se stará o marketingová práva obou tenisových hvězd.
"Určitě toho nelitujeme a také sponzoři jsou rádi, že námi zastupovaní sportovci byli vidět," dodává.
Jinými motivy se řídil Miroslav Pelta, když se finančně angažoval při získávání práv pro listopadovou odvetu baráže fotbalové reprezentace v Černé Hoře. Tím vyslal jasný signál před valnou hromadu Fotbalové asociace ČR, která ho dva dny po vítězství v Podgorici zvolila předsedou. "Bylo to politické gesto. Chtěl jsem, aby delegáti i fanoušci viděli, že to s českým fotbalem myslím vážně," okomentoval Pelta svoje pohnutky pro Týden.cz.
Nekývnou na všechno
V České televizi nekývnou na každý přenos, který je spojený se sponzorským příspěvkem. "Vždy zvažujeme atraktivitu přenosu pro diváky, klademe důraz na českou stopu," vysvětluje výkonný ředitel ČT4 Jiří Ponikelský.
Řada menšinových sportů však poskytuje veřejnoprávní stanici vysílací práva z domácích soutěží rovnou zcela zdarma. Například jde o futsal, in-line hokej nebo házenou. "Tyto sporty vysíláme na základě výrobního úkolu, který zohledňuje zájem veřejnosti, sezony jednotlivých sportů a další významné sportovní události," tvrdí Ponikelský.
Jinou strategii při získávání práv uplatňuje placený sportovní kanál Nova Sport. Sponzorským darům se při nákupu sportovních přenosů vyhýbá. "Nevidíme to rádi, protože to pro nás není úplně standardní postup. Pokud Nova Sport o práva opravdu stojí, tak si je koupíme přímo. Sami se s takovými nabídkami příliš nesetkáváme," uvádí ředitel Marek Kindernay.
Kdy sponzoři přispěli na vysílací právaNa odvetu přidal Pelta Hopmanův pohár se vyplatil SP skikrosu se vysílal poprvé |